Stanovy Ústavu pro evropskou spolupráci, z.ú.

anglický název Institute for European Cooperation

Preambule

Zakladatelé ústavu, Mgr. Martina Křížková, MBA, narozená 2. 8. 1970, bydliště: Na Přesypu 312/13. 182 00 Praha 8-Troja, a Ing. Ondrej Syrůček, MBA, narozený 29. 11. 1976, bydliště: Zeleneč, U Obory 757, 250 91 (dále jako „zakladatelé“) založili v souladu s ustanoveními §402 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění, ústav s názvem Ústav pro evropskou spolupráci, z.ú.

Ústav pro evropskou spolupráci, z.ú. vznikl zápisem do rejstříku ústavů ke dni 19. 5. 2016.

Ústav pro evropskou spolupráci, z.ú. je právnická osoba založená dle § 402 a násl. občanského zákoníku zapsaná v rejstříku ústavů vedeném Městským soudem v Praze, oddíl U, vložka 434.

V souladu s §413 zák. č. 89/2012Sb. občanského zákoníku, v platném znění, správní rada Ústavu pro evropskou spolupráci, z.ú. vydává tento statut:

I. název a sídlo ústavu

Název ústavu zní: Ústav pro evropskou spolupráci, z.ú.

Sídlem ústavu je Senovážné náměstí 992/8, 110 00 Praha 1.

II. Hlavní a vedlejší činnosti ústavu

Hlavní činnost ústavu:

Hlavní činností ústavu je podpora osob související s jejich zapojením do dotačních programů Evropské unie. Hlavním prostředkem naplňování tohoto cíle je příprava žádostí pro projekty spolufinancované dotačními programy, například programem Horizont 2020 a jinými komunitárními programy, programy financovanými z fondů EU a jiných veřejných dotačních programů. Ústav bude zajišťovat přípravu žádostí o dotace a následně participovat na realizaci vybraných podpořených akcí.

V rámci své hlavní činnosti vyvíjí ústav s využitím své osobní a majetkové složky zejména následující společensky a hospodářsky užitečné činnosti, jejichž výsledky jsou každému rovnocenně dostupné za podmínek stanovených v Článku III do vyčerpání kapacity ústavu.

– poskytování podpory významným inovativním projektům v různých oblastech hospodářství při zpracování žádostí o dotace z veřejných zdrojů, s cílem podpořit rozvoj těchto projektů,

– šíření informací o možnostech získání veřejné podpory pro rozvoj projektů, včetně poskytování poradenství v souvislosti s prvotní identifikací projektových záměrů.

– publikační, školící a jiná osvětová činnost včetně vydávání publikací a materiálů o možnostech získání veřejné podpory projektů.

Vedlejší činnost ústavu:

V rámci své vedlejší činnosti organizuje ústav zejména školení a semináře, účastní se na tvorbě strategií a koncepčních dokumentů, zajišťuje konzultace a poradenství, zastupuje před orgány EU, realizuje vlastní inovativní projekty.

V rámci své vedlejší činnosti ústav provozuje živnost Výroba, obchod a služby neuvedené v přílohách 1 až 3 živnostenského zákona, s následujícími obory činnosti:

– Vydavatelské činnosti, polygrafická výroba, knihařské a kopírovací práce

– Zprostředkování obchodu a služeb

– Poskytování software, poradenství v oblasti informačních technologií, zpracování dat, hostingové a související činnosti a webové portály

– Realitní činnost, správa a údržba nemovitostí

– Poradenská a konzultační činnost, zpracování odborných studií a posudků

– Příprava a vypracování technických návrhů, grafické a kresličské práce

– Výzkum a vývoj v oblasti přírodních a technických věd nebo společenských věd

– Překladatelská a tlumočnická činnost

– Služby v oblasti administrativní správy a služby organizačně hospodářské povahy

– Mimoškolní výchova a vzdělávání, pořádání kurzů, školení, včetně lektorské činnosti

Vedlejší činnost ústavu nesmí být na újmu kvalitě, rozsahu a dostupnosti služeb poskytovaných v rámci hlavní činnosti ústavu. Zisk může ústav použít jen k podpoře hlavní činnosti, pro niž byl založen, a k úhradě nákladů na vlastní správu.

III. Dostupnost výsledků hlavní činnosti ústavu

Podpora významným inovativním projektům

Hlavní činnost ústavu, spočívající v poskytování podpory významným inovativním projektům v různých oblastech hospodářství při zpracování žádostí o dotace z veřejných zdrojů, je poskytována ústavem klientům, kteří si smluvně rezervují kapacitu ústavu.

Fáze 1 – Vyhodnocení potenciálu klienta:

V rámci této fáze ústav vyhodnotí potenciál klienta využívat podpory ústavu zaměřené na inovativní projekty. Vyhodnotí-li ústav potenciál klienta pozitivně, nabídne klientovi spolupráci v rámci Fáze 2. Vyhodnotí-li ústav potenciál klienta negativně, sdělí ústav klientovi své doporučení.

Fáze 2 – Podpora v rámci přípravy a implementace projektu

V rámci této fáze ústav poskytuje klientovi podporu při přípravě žádosti o dotaci a zajišťuje administraci projektů, které získaly dotaci EU.

Výsledky hlavní činnosti ústavu spočívající v podpoře významným inovativním projektům jsou dostupné všem osobám, jejichž významný inovativní projekt splnil parametry stanovené odbornou komisí nebo pověřeným odborníkem, které jmenuje ředitel ústavu. Výsledky činnosti ústavu poskytuje ústav do vyčerpání své kapacity.

Šíření informací

Hlavní činnost ústavu spočívající v šíření informací o možnostech získání veřejné podpory pro rozvoj projektů, včetně poskytování poradenství v souvislosti s prvotní identifikací projektových záměrů, poskytuje ústav všem osobám, které podají písemnou žádost na formuláři ústavu a to dle harmonogramu stanoveného ústavem.

Výsledky hlavní činnosti spočívající v šíření informací poskytuje ústav do vyčerpání své kapacity.

Publikační, školící a jiná osvětová činnost

Hlavní činnost ústavu spočívající v publikační, školící a jiná osvětové činnosti včetně vydávání publikací a materiálů o možnostech získání veřejné podpory projektů z vlastní inciativy či na žádost osoby, která podala písemnou žádost na formuláři ústavu a to dle harmonogramu stanoveného ústavem.

Výsledky hlavní činnosti spočívající v šíření informací poskytuje ústav do vyčerpání své kapacity.

IV. Vnitřní organizace ústavu

Ústav má následující orgány:

a) ředitel

b) správní rada

c) dozorčí rada nebyla zřízena.

Běžný provoz ústavu řídí ředitel, jehož postavení upravuje článek X Zakládací listiny ústavu:

Ředitel ústavu kromě jiného:

a) zajišťuje obchodní a strategické vedení ústavu

b) rozhoduje o projektech a aktivitách, na kterých bude ústav participovat

c) zajišťuje posouzení inovativních projektů

d) rozhoduje o ceníku služeb ústavu a o jeho změnách

e) zajišťuje propagaci ústavu.

V rámci zajištění transparentnosti chodu ústavu je ředitel oprávněn dle svého uvážení a se souhlasem správní rady zřídit poradní a odborné komise a jmenovat do nich jako členy zástupce klientů ústavu, využívajících na základě smlouvy výsledky hlavní činnosti ústavu po dobu delší než rok. Poradní komise budou složeny z odborníků reprezentujících jednotlivé sektory, zastoupené v dotačních titulech.

Ředitel je také oprávněn dávat návrhy na jmenování členů správní rady či dozorčí rady (bude-li zřízena).

V. Odpovědnost členů orgánu

Členové orgánů odpovídají za výkon své funkce v souladu s ustanoveními občanského zákoníku.

VI. Ověření účetní závěrky auditorem

Při dosažení čistého ročního obratu ve výši přesahující 10 mil. Kč musí být účetní závěrka ověřena auditorem.

VII. Závěrečná ustanovení

Tento statut se vyhotovuje ve čtyřech stejnopisech, z nichž budou dva určeny zakladatelům, jeden stejnopis bude uložen u rejstříku ústavů a jeden stejnopis bude založen v dokumentaci ústavu.